14 marca 2020

PIECZONY ŁOSOŚ Z WARZYWAMI


Bardzo lubię łososia, ale zazwyczaj przygotowywałam go na jeden sposób, tzn. piekłam polanego oliwą, nasmarowanego czosnkiem i skropionego cytryną.  Dopiero dzięki mojemu Tomkowi dowiedziałam się ile może zmienić marynata. Wypróbujcie ten przepis, polecam!




Składniki na 2 porcje: 

  • 1 filet z łososia 
  • 1 cukinia 
  • 1 bakłażan 
  • 2 duże ziemniaki 
  • pół dużej czerwonej papryki 
  • rozmaryn 
  • sól pieprz

Składniki na marynatę: 

  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1 ząbek przeciśniętego przez praskę czosnku 
  • 1 łyżeczka miodu 
  • 2 łyżki sosu sojowego 
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na marynatę umieszczamy w miseczce i mieszamy. Filet z łososia kroimy w kostkę i wkładamy do marynaty na co najmniej 30 minut. Bakłażana kroimy w kostkę,  solimy i odkładamy na bok, żeby pozbyć się goryczy.
Ziemniaki, cukinię i paprykę kroimy w kostkę.
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni C. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Układamy na niej ziemniaki. Przyprawiamy je solą, polewamy delikatnie oliwą i wkładamy do piekarnika. Po 15 minutach dokładamy pozostałe warzywa również przyprawione solą i polane drobiną oliwy z oliwek. Ziemniaki i warzywa posypujemy dodatkowo rozmarynem. Z boku blaszki kładziemy łososia. Wszystko pieczemy jeszcze przez około 20 minut.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger