16 stycznia 2014

CHLEB BEZGLUTENOWY


Ze względów zdrowotnych postanowiłam upiec chleb bezglutenowy. To było moje drugie podejście do pieczenia chleba i powiem, że jestem mile zaskoczona. Jest pyszny, wilgotny w środku, chrupiący na zewnątrz i myślę, że w smaku nie odbiega od chlebów żytnich czy pszennych.Poza tym nie kruszy się i idealnie się kroi. Polecam wszystkim bezglutenowcom i nie tylko.

Piekąc ten chlebek inspirowałam się przepisem niezawodnej Pani Dorotki z moich wypieków.




Składniki na 1 bochenek:


500 g mąki bezglutenowej- można kupić gotową, ja połączyłam mąkę gryczaną, jaglaną i kukurydzianą.

3 łyżki siemienia lnianego
3 łyżki łuskanego słonecznika
1 łyżka pestek z dyni
garść rodzynek
3/4 łyżki soli
1,5 łyżki cukru- następnym razem zrezygnuje z dodatku cukru
25 g świeżych drożdży
550 ml letniej wody



Wszystkie składniki umieszczamy w misce i dokładnie mieszamy. Przykrywamy ściereczką i pozostawiamy w ciepłym miejscu na 20 minut, aby chlebek wyrósł.

Po 20 minutach ponownie mieszamy i wlewamy ciasto do keksówki wymiarach 8 x 27 cm wysmarowanej tłuszczem i oprószonej mąką bezglutenową. Wyrównujemy i ponownie przykrywamy ściereczką. Pozostawiamy w cieple na 20 - 25 minut.

Pieczemy w temperaturze 225ºC przez 50-60 minut na dolnej półce piekarnika. Wyjmujemy i studzimy. Wierz chleba może popękać, ale nie należy się tym przejmować.

Smacznego :)





2 komentarze:

  1. bardzo proszę o podanie proporcji mąk użytych do wypieku chleba Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazwyczaj daję na oko z przewagą mąki gryczanej. Proponuję 250 g mąki gryczanej i po 125 g pozostałych mąk. Właśnie dziś też będę piec :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Słodko mi , Blogger