12 marca 2019

SERNIKOBROWNIE Z WIŚNIAMI





Czy lubisz sernik? Czy lubisz brownie? Jeśli na te dwa pytania odpowiedziałeś/aś tak, to namawiam Cię do upieczenia tego pysznego sernikobrownie z wiśniami. Moje ciacho trochę przyjarałam, bo w międzyczasie pochłonęło mnie cykanie fotek koktajlu malinowego, a jak robię zdjęcia to świat przestaje dla mnie istnieć. Poza tym przy przygotowywaniu masy serowej zorientowałam się, że nie mam już jajek, a że piekarnik był już mocno rozgrzany, a ja w bardzo domowym outficie, z czystego lenistwa nie pobiegłam po jajka do sklepu i po prostu do masy serowej tego jajka na ryzyk fizyk nie dodałam,  ale i tak wyszło pysznie :P

 Składniki:
Brownie
  • 200 g masła
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 3 jajka
  • 200 g cukru brązowego lub trzcinowego (dodałam znacznie mnie, ale to już od Was zależy)
  • 135 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Masa serowa
  • 500 g twarogu sernikowego
  • 50 g miękkiego masła
  • 50 g cukru brązowego lub trzcinowego
  • 1 jajko
  • 1 cukier wanilinowy
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
oraz
  • słoiczek wiśni w syropie
Sposób przygotowania:
Wyjmujmy z lodówki masło i ser na masę serową.

Brownie:
Masło kroimy w kostkę, wkładamy do rondelka, dodajemy połamaną czekoladę i na małym ogniu roztapiamy wszystko co chwilę mieszając. Odstawiamy z ognia.
W oddzielnej misce mieszamy rózgą lub widelcem jajka z cukrem. Dodajemy do nich roztopioną czekoladę z masłem i mieszamy ( również rózgą lub widelcem) na gładką masę.
Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, sól i miksujemy na jednolitą masę.Wykładamy do prostokątnej foremki o wymiarach 21 cm x 28 cm lub tortownicy o średnicy ok 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni C.

Masa serowa: 
Ser i masło miksujemy. Dodajemy cukier, jajko, cukier wanilinowy, proszek budyniowy, ekstrakt z wanilii i miksujemy na jednolitą masę. Wykładamy na brownie i cienkim patyczkiem lub końcem drewnianej łyżki robimy na głębokość obu mas kilka "ósemek". Na wierzch wykładamy wiśnie. Wciskamy je delikatnie do połowy w masę serową. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez ok. 40 minut.
Smacznego :)
Ten pyszny przepis znalazłam na www.kwestiasmaku.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger