4 lutego 2019

ROZGRZEWAJĄCY KREM WARZYWNY




Dzień dobry kochani,
dzisiaj przychodzę do Was z przepisem na pyszną rozgrzewającą zupę krem. Tak jak już kiedyś pisałam uwielbiam kremy i w mojej kuchni rzadko kiedy powstają inne rodzaje zup. Ta dzięki dodatkowi świeżego czosnku i imbiru jest dość aromatyczna i mocno rozgrzewająca. Mam nadzieję, że będzie Wam smakować.



Składniki:
  • bulion warzywny
  • 1 mały por
  • 2 duże marchewki
  • 4 średniej wielkości ziemniaki
  • 3 pomidory 
  • świeżo zmielone pieprz i sól
  • 1lub 2 ząbki czosnku
  • odrobina świeżego imbiru startego na tarce
Do podania:
  • jogurt naturalny
  • starty parmezan
Sposób przygotowania:
Do bulionu dodajemy w kolejności: obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki,  obraną i pokrojoną w cienkie plasterki marchewkę, pokrojonego w plasterki pora, a po ok. 15 minutach sparzone, obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory. Warzywa gotujemy pod przykrywką przez ok 30-40 minut, aż będą miękkie. Pod koniec gotowania dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i starty na tarce imbir, doprawiamy pieprzem i solą. Zestawiamy  z ognia i blendujemy na gładki krem. 
Podajemy z kleksem jogurtu i startym parmezanem.
Zupę ugotowałam w znakomitym garnku Tefal, który dzięki właściwościom nieprzywierającym powłoki pozwalają na gotowanie z użyciem minimalnej ilości tłuszczu, co jest dla mnie niezwykle ważne, gdyż jak wiecie, stawiam na zdrowe odżywianie. Ponieważ jestem posiadaczką dość małej kuchni, świetnym rozwiązaniem jest dla mnie odłączana rączka, dzięki której garnki zajmują o wiele mniej miejsca w szafce. Garnki te i wiele innych elementów wyposażenia wnętrz znajdziecie w bardzo pomocnej wyszukiwarce mebli i dekoracji www.favi.pl

Smacznego :)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger