24 maja 2020

NALEŚNIKI BEZGLUTENOWE I BEZ LAKTOY

Kochani, dzisiaj dla tych, którzy nie tolerują glutenu i laktozy mam przepis na całkiem smaczne naleśniki. Wiadomo, nie są tak pyszne jak te tradycyjne, ale zawsze jest to jakaś alternatywa dla alergików. Jestem nowicjuszką w tym temacie. Postanowiłam odstawić na jakiś czas gluten i laktozę ze względu na zmiany na twarzy, które według mnie są wynikiem alergii pokarmowej.



Składniki na ok 6 naleśników:
  • 50 g mąki kukurydzianej
  • 50 g mąki gryczanej
  • 25 g mąki ziemniaczanej
  • 2 i 1/2 łyzki oliwy z oliwek
  • 400 ml mleka kokosowego
  • 100 ml wody
Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki umieszczamy w misce, mieszamy i pozostawiamy na 15 minut, żeby ciasto odpoczęło.  
Smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron do zarumienienia, nieco dłużej niż tradycyjne naleśniki.
Naleśniki serwowałam z jogurtem naturalnym bez laktozy i truskawkami.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger