14 października 2013

BABKA JOGURTOWA



Moja pierwsza babka. Wyszła super, wyrosła idealnie, prosta w wykonaniu, w smaku cudo! Przepis ze strony Moje Wypieki. Polecam!

Składniki:
  • 225 g jogurtu naturalnego (ja dodałam więcej, żeby ciasto było bardziej wilgotne)
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • 150 ml oleju
  • 450 g mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół opakowania cukru waniliowego (8 g)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy do miski i odstawiamy. Całe jajka ubijamy mikserem przez kilka minut aż masa stanie się puszysta. Stopniowo dodajemy oba cukry, cały czas ubijając.  Dodajemy jogurt, olej i miksujemy. Do masy wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, mieszamy szpatułką. Foremkę smarujemy masłem i posypujemy mąką. Wlewamy do niej masę i wyrównujemy. Pieczemy przez ok. 50 minut w temperaturze 160°C do tzw. suchego patyczka. Wyjmujemy i studzimy. Można udekorować lukrem cytrynowym: 3/4 szklanki cukru pudru rozcieramy grzbietem łyżki z 2 łyżkami soku z cytryny.

Życzę smacznego!


4 komentarze:

Copyright © Słodko mi , Blogger