8 sierpnia 2018

MAKARON ŚWIDERKI Z ŁOSOSIEM WĘDZONYM, JOGURTEM NATURALNYM I KOPERKIEM



Cześć kochani!
Mam dla Was przepis na szybkie danie w wersji fit, którego przygotowanie zajmuje dosłownie kilka  minut. Polecam je też tym, którzy tak jak ja przygotowują sobie pojemniki z jedzeniem do pracy, ponieważ makarony nawet na zimno smakują dobrze.


Pamiętajcie, że im mniej składników w makaronie, tym lepiej :) Nauczyłam się tego mieszkając we Włoszech. Ubóstwiam np. spaghetti aglio e olio - z czosnkiem i oliwą z oliwek albo penne ("peNNe" nie "pene" bo po włosku "pene" to penis, także uważajcie jeśli zdarzy Wam się zamawiać penne we Włoszech :D)  z cukinią i parmezanem. Podsumowując, w kwestii dań makaronowych zdecydowanie polecam minimalizm i prostotę.

Składniki na 2 porcje:
  •  200 g pełnoziarnistych świderków
  • 4 plastry wędzonego łososia
  • 350 g jogurtu naturalnego
  • świeży koper do posypania
  • sól i pieprz
Sposób przygotowania:

Makaron gotujemy al dente. W międzyczasie kroimy łososia w cienkie paseczki. Wrzucamy go na rozgrzaną oliwę i smażymy aż zrobi się jasnoróżowy. Patelnię zdejmujmy na chwilę z palnika i wlewamy jogurt. Zmniejszamy ogień i podgrzewamy sos jeszcze przez chwilę cały czas mieszając, uważając, żeby się nie zważył. Doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem, posypujemy koperkiem i gotowe.

Buon appetito!




3 komentarze:

  1. Chyba jeszcze nigdy nie miałam okazji robić łososia w takim sosie, ale ten przepis bardzo mnie zaintrygował. Osobiście bardzo chwalę sobie łososia z https://mowisalmon.pl/przepisy/stek-z-kapusty-czerwonej-z-lososiem-wedzonym-komosa-ryzowa-i-orzechami-wloskimi/ gdyż danie wychodzi naprawdę obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Bardzom miło :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za inspirację. W takim razie nie mam innego wyjścia jak tylko wypróbować ten przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Słodko mi , Blogger