1 sierpnia 2018

KREWETKI W MLECZKU KOKOSOWYM Z PŁATKAMI KOKOSOWYMI I NUTĄ POAMRAŃCZY


Dzień dobry :) Mam dla Was kolejny przepis na krewetki. Jako że jestem wegetarianką a ostatnio nie mam jakoś ochoty na ryby, krewetki często goszczą w moim menu. Te naprawdę ciekawie smakują, są wyraziste i orzeźwiające.

Składniki:
  • 40 dag krewetek oczyszczonych krewetek,
  • sok z 1/2 pomarańczy i 1/2 limonki,
  • 1 duży ząbek czosnku,
  • 1 papryczka chili (można pominąć jeśli ktoś nie przepada za ostrymi potrawami),
  • kawałek świeżego imbiru,
  •  250 ml mleka kokosowego,
  • oliwa z oliwek lub masło,
  • sól (ja używam himalajskiej),
  • świeżo zmielony pieprz,
  • płatki kokosowe i świeży koperek do posypania
Sposób przygotowania:
Krewetki rozmrażamy, płuczemy i osuszamy na durszlaku. Czosnek obieramy i siekamy. Papryczkę chili myjemy, przecinamy wzdłuż na pół, usuwamy ziarenka i kroimy w cienkie talarki.Wyciskamy sok z limonki i pomarańczy. Koperek siekamy, imbir obieramy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Na patelni rozpuszczamy masło lub rozgrzewamy oliwę. Na rozgrzany tłuszcz wrzucamy czosnek i chili, smażymy około 60 sekund.
Dodajemy krewetki i co chwilę mieszając smażymy po 2 minuty z każdej strony aż lekko się zarumienią. Wlewamy mleczko kokosowe, sok z pomarańczy i limonki,  dodajemy imbir i dokładnie mieszamy. Gdy mleko się zagotuje, ściągamy krewetki z ognia i doprawiamy solą i pieprzem. Posypujemy płatkami kokosowymi i koperkiem. Podajemy z ryżem lub świeżą bagietką.
Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger