28 marca 2018

TORT MARCHEWKOWY


 



Kochani, wiem, że idą święta i że powinnam tu wrzucać babki, mazurki i inne wielkanocne cuda, ale mam chore dziecko i wszystkie plany diabli wzięli.  W związku z powyższym dam Wam przepis na fajny marchewkowy tort, który zawsze przecież można wykonać w kształcie jaja, no nie? A tak na poważnie, to jest całkiem niezły, lekki, nie zamulający i na tyle na ile się da, zdrowy. 
PS. Tak sobie myślę, jak te wszystkie matki-blogerki zdążają z przygotowywaniem postów i przepisów na czas? Ja jakoś nie wyrabiam. Może to dlatego, że pracuję zawodowo i jestem w pewnym sensie samotną matką. Wisi mi np.przepis na super bożonarodzeniowy tort dla dzieci, który wrzucę pewnie za jakieś 9 miesięcy, haha.


Składniki na ciasto:

  • 160 g. marchewki (3-4 szklanki)
  • 1 i ½ szklanki mąki
  • 4 jajka
  • ¾ szklanki cukru (dałam trzcinowy)
  • 200 ml oleju
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu







Składniki na krem:

  • 500 g serka mascarpone
  • 500 ml. śmietany 30%  lub 36 %  do ubicia
  • 6  łyżeczek cukru pudru (ja zastąpiłam cukrem z prawdziwą wanilią wymieszanym z cukrem trzcinowym).




Do nasączenia:

  • pół szklanki wody z sokiem z ½ cytryny

Borówki amerykańskie/ suszona żurawina lub co tam chcecie i lubicie do udekorowania.

Przygotowanie:

Marchewkę ścieramy na tarce o małych oczkach. Do miski przesiewamy mąkę wymieszaną z proszkiem i cynamonem. Odstawiamy. Ubijamy  jajka z cukrem trzcinowym  przez ok. 3 min. Wlewamy małym strumieniem olej nadal miksując. Do masy dodajemy mąkę z proszkiem i cynamonem, następnie marchewkę i wszystko dokładnie mieszamy do połączenia składników. Pieczemy przez ok 40-45 min. w temp. 180 st. do suchego patyczka. Po upieczeniu zostawiamy w piekarniku na ok 10 minut. W międzyczasie bijemy śmietanę z cukrami. Pod koniec ubijania dodajemy mascarpone i jeszcze przez chwilę ubijamy do momentu otrzymania gęstego jednolitego kremu. Po wystudzeniu kroimy tort na dwa blaty. Nasączmy je wodą z sokiem z cytryny i przekładamy masą z mascarpone. Dekorujemy np. borówką amerykańską.

Smacznego i Wesołych Świąt!

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger