10 maja 2016

MAKARON SOBA Z KREWETKAMI I CUKINIĄ

 

Jeśli szukacie przepisu na szybki i smaczny obiad, a do tego jesteście fanami krewetek, mam dla Was kochani taki oto przepis. Danie można przygotować na sposób bardziej orientalny, używając makaronu soba lub makaronu sojowego, bądź też bardziej włoski, decydując się na makaron spaghetti (ja zawsze wybieram ten w zdrowszej- pełnoziarnistej wersji).


Składniki na 2 porcje:
  • 12 krewetek Black Tiger
  • 1 cukinia
  • makaron soba, sojowy lub inny makaron np. spaghetti pełnoziarniste
  • 2 ząbki czosnku
  • białe wino do podlania
  • 1 i 1/2 łyżki oliwy
  • 2 małe cząstki cytryny do skropienia
  • przyprawy wg uznania
  • świeżo starty parmezan do posypania w wersji włoskiej 
  • pietruszka do posypania w wersji włoskiej
Krewetki rozmrażamy, odrywamy ogonki, myjemy i osuszamy. Cukinię kroimy w półksiężyce, a czosnek w drobną kostkę. Rozgrzewamy patelnię, wlewamy oliwę. Na rozgrzana oliwę wrzucamy czosnek i delikatnie go podsmażamy. Dodajemy cukinię i mieszając smażymy ją przez ok. 5 minut aż zmięknie i zacznie się ładnie rumienić. Dodajemy krewetki. Całość przyprawiamy wg uznania (solimy, pieprzymy, ja dodałam przyprawy chińskiej 5 smaków) i smażymy jeszcze przez 5 minut. W międzyczasie przygotowujemy makaron wg sposobu przygotowania podanego na opakowaniu.
Krewetki i cukinie podlewamy białym winem i odparowujemy na większym ogniu. Zestawiamy z palnika, dodajemy makaron, mieszamy, skrapiamy cytryną, w wersji all'italiana posypujemy posiekaną pietruszką i parmezanem.

Smacznego!











1 komentarz:

Copyright © Słodko mi , Blogger