25 marca 2014

ŚLUBNE BABECZKI CYTRYNOWE




Jedne z najlepszych babeczek jakie upiekłam, wilgotne, soczyste, orzeźwiające, mocno cytrynowe. Wg mnie najsmaczniejsze następnego dnia, serwowane prosto z lodówki. Inspirowałam się przepisem z bloga Moje Wypieki. Dekoracja własna Przygotowałam je dla znajomej jako propozycję babeczek ślubnych w tonacji  brzoskwiniowo-miętowej na jej przyjęcie weselne.


 


 
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy do miski i odkładamy. Masło z cukrem ucieramy mikserem na jasną, puszystą masę. Po kolei dodajemy jajka miksując po każdym dodaniu. Na koniec dodajemy skórkę z cytryny, sok i miksujemy.
Do masy dodajemy na zmianę mąkę przesianą z proszkiem i kefir, mieszając szpatułką tylko do połączenia się składników.
Formę do muffinek wykładamy papilotkami. Nakładamy ciasto do 3/4 ich wysokości.

Pieczemy w temperaturze 180ºC przez około 20 minut do tzw. suchego patyczka. 

 





Wszystkie składniki powinny być schłodzone.
W miseczce mieszamy łyżką mascarpone i lemon curd.
W osobnym naczyniu ubijamy śmietanę kremówkę i dodajemy ją do masy z mascarpone bardzo delikatnie mieszając.
Dekorujemy wg uznania np. rękawem cukierniczym z tylką w kształcie dużej gwiazdki. Ja użyłam dodatkowo barwników i perełek firmy WIlton.




W niedużym garnuszku roztrzepujemy jajka, żółtka i cukier do połączenia składników. Stawiamy na kuchence i podgrzewamy na małej mocy palnika mieszając.
Po chwili dodajemy masło, skórkę i sok z cytryny. Mieszamy do zagotowania i otrzymania kremu o gęstej i gładkiej konsystencji. 
Życzę smacznego! :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger