4 maja 2019

PULPECIKI Z MARCHEWKĄ W SOSIE POMIDOROWYM





Dzień dobry kochani,
dawno mnie tu nie było. Jakoś ostatnio dużo spraw na głowie i w ciągłym pędzie. Mam dla Was kilka zaległych fajnych przepisów i korzystając z weekendu majowego postaram się trochę podgonić blogowanie. Zapraszam Was też do śledzenia mojego profilu na Instagramie. Tam bywam o wiele częściej. Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić przepisem na pyszne, zdrowe i łatwe w przygotowaniu pulpety.


Składniki:
  • 500 g mięsa mielonego drobiowego
  • 3 łyżki kaszy manny 
  • 1 jajko 
  • 1 marchewka
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka, przyprawa do drobiu, zioła
  • pół średniej cebuli pokrojonej w drobną kosteczkę
  • 500 g przecieru pomidorowego
  • bulion 
  • ząbek czosnku
Sposób przygotowania:
Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Łączymy z mięsem, kaszą, jajkiem, przyprawami, czosnkiem i cebulą. Formujemy pulpety wielkości orzecha włoskiego i delikatnie wkładamy do gotującego się bulionu. Gotujemy przez 20-30 minut. Po 10 minutach delikatnie mieszamy. W międzyczasie do oddzielnego tej samej wielkości garnka wlewamy przecier pomidorowy. Przyprawiamy go solą, pieprzem i ziołami. Dodajemy ząbek przeciśniętego przez praskę czosnku i gotujemy przez ok 15 minut na małym ogniu od czasu do czasu mieszając. Ugotowane pulpety wyjmujemy z bulionu i wkładamy do sosu pomidorowego. Serwujemy np. z makaronem spaghetti, posypane parmezanem, z listkiem bazylii.

Smacznego :)




2 komentarze:

Copyright © Słodko mi , Blogger