7 maja 2019

PIZZETTE DI ALA



Dzień dobry. Już kiedyś dzieliłam się z Wami podobnym przepisem na pizzę, ale wprowadziłam w nim kilka zmian. Przepis zdradziła mi pewna Włoszka kiedy mieszkałam i studiowałam w Rzymie. Tak naprawdę im mniej składników na pizzy, tym moim zdaniem lepiej. Kocham minimalizm włoskich potraw i kocham pizzę. A Wy?



Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 2 szczypty cukru
  • 2 szczypty soli
  • 1/4 kostki drożdży
  • 1 szklanka letniej wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • czasem dodaję do ciasta ziół


Przykładowe dodatki, czyli to na co akurat mamy ochotę:

  • sos pomidorowy- passata z pomidorów z dodatkiem przyprawy do pizzy lub ziół wymieszana z odrobiną ketchupu
  • oliwki
  • szynka
  • mozzarella
  • rucola
  • parmezan starty na grubych oczkach
  • świeży rozmaryn
  • pomidorki koktajlowe
Sposób przygotowania:
Do miski wsypujemy suche składniki i rozdrobnione drożdże. Dodajemy wodę, przyprawi i zagniatamy ciasto. Gdy ciasto jest już wyrobione, robimy w nim dziurkę, wlewamy do niej oliwę z oliwek i znów zagniatamy do całkowitego połączenia składników. Z ciasta formujemy kulkę, wkładamy ją do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut do wyrośnięcia. Rozgrzewamy piekarnik do 200°C. Wyrośnięte ciasto rozciągamy na blaszce posmarowanej oliwą z oliwek. Ja tym razem podzieliłam ciasto na mniejsze porcje i uformowałam pizzerinki. Na cieście rozprowadzamy sos pomidorowy, kładziemy pokrojoną lub startą na tarce mozzarellę, a następnie pozostałe składniki oprócz rucoli i parmezanu. Pieczemy przez ok 10-12 minut w termoobiegu. Pod koniec pieczenia posypujemy startym na grubych oczkach parmezanem, a po wyjęciu z piekarnika świeżą rucolą.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger