21 marca 2020

ZAPIEKANY BAKŁAŻAN



Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszny bakłażan, który bardzo efektownie prezentuje się na talerzu. Nie wiem jak Wy, ale ja kocham bakłażan w każdej postaci, a miłością do niego zapałałam podczas mojego czteroletniego pobytu w Rzymie. 


Składniki:

  • 1 bakłażan
  • kilka plastrów pomidora
  • kilka plastrów twardego  sera typu parmezan (ja użyłam provolone)
  • 5 łyżek przecieru pomidorowego
  • 2 łyżki ketchupu
  • dwie łyżki drobno startego parmezanu
  • drobno posiekany szczypiorek
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • oliwa z oliwek
Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni C.
Bakłażana dokładnie myjemy i osuszamy. Nacinamy go wzdłuż, tak jak widzicie na poniższym zdjęciu.


Powierzchnię bakłażana solimy pomiędzy nacięciami. Pomiędzy nacięcia wkładamy po jednym plastrze pomidora i sera.
Bakłażan kładziemy na blaszce piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia i polewamy, między nacięciami oliwą z oliwek. Pieczemy przez ok 20 minut.
W międzyczasie przygotowujemy sos pomidorowy. Przecier pomidorowy i ketchup mieszamy. Dodajemy zioła prowansalskie i sól i jeszcze raz mieszamy.
Po 20 minutach wysuwamy blaszkę. Miejsca pomiędzy nacięciami polewamy sosem pomidorowym i posypujemy jedną łyżką parmezanu. Pieczemy jeszcze przez 10 minut.
Wyjmujemy z piekarnika i ostrożnie przekładam na talerz, najlepiej łopatką do smażenia. 
Posypujemy pozostałym parmezanem i szczypiorkiem.
Smacznego :)  



2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na prosty bakłażan, ale jakże smaczny! Był wczoraj u nas na obiad (z małą modyfikacją, gdyż jako sosu użyłam beszamelu) w towarzystwie czarnego ryżu. Przepis na pewno do powtórzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Świetny pomysł! Z sosem beszamelowym musiał smakować genialnie. Następnym razem ja też spróbuję przygotować go w tej właśnie wersji :)
      Pozdrawiam.

      Usuń

Copyright © Słodko mi , Blogger