7 listopada 2017

CIASTO KOKOSOWE Z JABŁKAMI


Kochani, na długie ciemne jesienne wieczory polecam Wam ciasto pachnące jabłkami, wprawiające w ten dobry jesiennym nastrój. Smakuje i prezentuje się co najmniej dobrze :)


Składniki:
  • 125 g masła
  • 100 g drobnego cukru do wypieków (dodałam cukier trzcinowy)
  • 16 g cukru wanilinowego (lub ziarenka z laski wanilii)
  • 2 duże jajka
  • 200 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 100 ml mleka kokosowego
  • 3 - 4 jabłka
  •  2 łyżki soku z cytryny
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 
Mąkę pszenną i proszek do pieczenia przesiewamy i mieszamy z wiórkami kokosowymi.
Jabłka obieramy, kroimy na pół i usuwamy z nich gniazda nasienne. Nacinamy je nożykiem od strony wypukłej. Pół szklanki wody mieszamy z sokiem z cytryny. Zanurzamy jabłka by nie ściemniały podczas pieczenia.
Miksujemy masło, drobny cukier i ewentualnie cukier wanilinowy do otrzymania jasnej i puszystej masy maślanej. Dodajemy jajka, jedno po drugim, miksując do połączenia się składników po każdym dodaniu. Do otrzymanej masy dodajemy suche składniki, na zmianę z mlekiem kokosowym mieszając szpatułką do połączenia składników.
Formę o średnicy 23 cm wykładamy papierem do pieczenia (moje ciasto wyszło dość niskie, ponieważ użyłam nieco większej tortownicy), przekładamy do niej ciasto i wyrównujemy je. Na górze układamy jabłka, stroną wypukłą i ponacinaną ku górze. Ciacho pieczemy w temperaturze 160ºC przez około 45 minut. Wyjmujemy i studzimy. Na koniec można je polukrować i posypać wiórkami. kokosowymi. Ja nie lukrowałam ze względu na moja mamę, która musi ograniczać cukier.

Lukier:
  • pół szklanki cukru pudru
  • 2 – 3 łyżki mleka kokosowego
Cukier puder i mleko kokosowe rozcieramy grzbietem łyżki do gładkości. Jeśli lukier będzie zbyt gęsty dolewamy więcej mleka, jeśli zbyt rzadki dosypujemy cukru pudru. Polewamy nim ciasto i posypujemy je wiórkami kokosowymi. 

Propozycja podania:
Serwujemy z gorąca herbatą i pałaszujemy pod kocami w miłej rodzinnej atmosferze.

Smacznego :)

Przepis pochodzi z www.mojewypieki.com






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger