13 października 2018

POLĘDWICZKI Z KURCZAKA Z MARCHEWKĄ I POREM W SOSIE ŚMIETANOWYM



W ten piękny październikowy dzień mam dla Was przepis na pysznego kurczaka. Sama nie jadłam bo jestem wegetarianką, ale próbowałam sosu. Jest genialny. Moim chłopakom danie bardzo smakowało. Dziś się nie rozpisuję bo lecimy na spacer złapać jeszcze trochę ciepła. Cudownego weekendu!


Składniki:
600 g polędwiczek z kurczaka
przyprawy: sól, pieprz, 1 listek laurowy, 1/2 łyżeczki kurkumy
1 łyżka mąki
2 łyżki oliwy + 1 łyżka masła
1 marchewka
1/2 pora
150 ml bulionu drobiowego
150 ml śmietanki 30%
pęczek koperku

Sposób przygotowania:
Kurczaka oczyszczamy z błonek, kroimy na mniejsze kawałki. Doprawiamy solą, pieprzem i obtaczamy w mące. Na patelni rozgrzewamy oliwę. Na rozgrzaną oliwę wkładamy kurczaka. Podsmażamy po ok. 2 minuty z każdej strony i odkładamy na talerz. Na tę samą patelnię wkładamy obraną i startą na tarce marchewkę oraz pokrojonego w piórka pora. Smażymy mieszając przez ok. 2 minuty, dodajemy masło i jeszcze chwilę podsmażamy. Dodajemy bulion i zagotowujemy. Dodajemy liść laurowy, kurkumę i mieszamy. Przykrywamy i gotujemy przez ok. 3 minuty. Wkładamy podsmażone filety z kurczaka i gotujemy bez przykrycia jeszcze przez ok. 2 minuty, w międzyczasie raz przewracamy mięso.Wlewamy śmietankę, dodajemy koperek, mieszamy i zagotowujemy. Gotujemy jeszcze przez chwilę do momentu zgęstnienia sosu.
Przepis znalazłam na www.kwestiasmaku.com




Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger