16 lipca 2018

KREWETKI W SOSIE CURRY Z POMIDORKAMI KOKTAJLOWYMI I BAZYLIĄ



To curry absolutnie mnie powaliło. Powalił mnie również niezbyt przyjemny zapach podgrzewanego sosu rybnego. Efekt finalny zdecydowanie wynagradza chwilowe katusze :) Jutro znów robię! I zrobię jeszcze nie raz :)

Składniki na 2 porcje:
  • 250 g krewetek 
  • 1 łyżka czerwonej pasty curry
  • 1/2 łyżki oleju kokosowego
  • 1 łyżka sosu rybnego 
  • przyprawy: szczypta mielonego cynamonu, kurkumy, gałki muszkatołowej 
  • 200 ml mleka kokosowego 
  • 300 g pomidorków koktajlowych 
  • 1/2 łyżeczki cukru brązowego lub trzcinowego
  • limonka do skropienia 
  • garść liści bazylii 
  • 100 g ryżu parabolicznego

Sposób przygotowania:

Ryż gotujemy w lekko osolonej wodzie. Krewetki rozmrażamy i oczyszczamy, odrywamy ogonki.
Na patelni podgrzewamy pastę curry z olejem. Podsmażamy ją przez chwilę mieszając drewnianą łyżką. Dodajemy krewetki i smażymy je po ok. 1 minucie z każdej strony. Skrapiamy sosem rybnym i z zatkanym nosem dodajemy przyprawy. Wszystko mieszamy i smażymy jeszcze przez pół minuty.
Wlewamy mleko kokosowe i zagotowujemy. Gotujemy jeszcze przez ok. 2,5 minuty, w połowie gotowania dodajemy pokrojone na połówki i posypane cukrem pomidorki. 
Na talerz wykładamy ryż uformowany w miseczce (użyłam małej okrągłej foremki do zapiekania). Na około wykładamy curry z krewetkami. Na koniec skrapiamy limonką i posypujemy bazylią.
Przepis znalazłam na www.kwestiasmaku.com

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger