2 czerwca 2018

ZUPA KREM Z MŁODEJ MARCHEWKI Z CAMEMBERTEM


Kremy to zdecydowanie moje ukochany zupy, innych praktycznie nie jadam. Ta podbiła moje serce i moje kubki smakowe, chociaż nie jest do końca zdrowa i dietetyczna bo dużo w niej sera :) Ale raz na jakiś czas przecież można sobie pofolgować, prawda? Przygotowałam ją na swoje urodziny i zniknęła w mgnieniu oka.

Składniki na 8 porcji:
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 mały por
  • 1 kg marchewki
  • 500 g ziemniaków
  • 1600 ml bulionu warzywnego
  • 300 g serka camembert lub brie
  • świeżo zmielony pieprz i sól
Do podania:
  • jogurt naturalny
  • parmezan
  • koperek
Sposób przygotowania:

W garnku roztapiamy masło, dodajemy oliwę i  pokrojoną w kosteczkę cebulę. Smażymy na małym ogniu cały czas mieszając przez ok. 2 minuty. Dodajemy resztę warzyw w następującej kolejności: pokrojony w plasterki czosnek, pokrojonego w plasterki pora, obraną i pokrojoną w cienkie plasterki marchewkę, obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki.  Po każdym dodaniu mieszamy wszystko. Warzywa smażymy przez ok 15 minut. W trakcie smażenia doprawiamy je solą i pieprzem.
Dodajemy stopniowo resztę warzyw, co chwilę mieszając i smażąc wszystko w sumie przez ok. 10 minut. Zalewamy gorącym bulionem i gotujemy pod przykrywką przez ok 30 minut, aż warzywa będą miękkie. Pod koniec gotowania dodajemy pokrojony camembert, zestawiamy z ognia i blendujemy na krem. 
Podajemy z kleksem jogurtu, parmezanem startym na grubych oczkach i świeżym koperkiem.

Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger