27 września 2017

FALAFEL





Chyba Wam jeszcze nie mówiłam, że jakiś rok temu zostałam wegetarianką. Jest mi z tym dobrze i do mięsa nie ciągnie mnie wcale, a wcale. Jest naprawdę mnóstwo świetnych bezmięsnych potraw, jak np. ten falafel, także spodziewajcie się na blogu większej ilości przepisów na potrawy w duchu vege.


Składniki:
  • 2 puszki ciecierzycy
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • olej kokosowy do smażenia

Przyprawy:
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 1 łyżeczka mielone kuminu
  • 1/3 łyżeczka mielonej kolendry
  • 1/3 łyżeczki kardamonu
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki imbiru
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatałowej

Ciecierzycę blendujemy razem z czosnkiem, cebulą, solą i sodą oczyszczoną aż masa zacznie się kleić. Dodajemy listki natki pietruszki oraz przyprawy i jeszcze chwilę blendujemy.

Formujemy kulki wielkości małego orzecha włoskiego lub placuszki i odkładamy na talerz. Rozgrzewamy olej, wkładamy porcjami kulki z ciecierzycy i smażymy po około 3 minuty z każdej strony. Po usmażeniu wykładamy je na ręcznik papierowy aby obciekły z tłuszczu.

Podajemy np. w chlebkach pita z sosem tahini, warzywami lub piklami, papryczkami jalapeño oraz sałatą lodową.


Sos tahini:
Składniki:
  • 2 łyżki pasty sezamowej TAHINI
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka soku z cytrtyny
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • sól, kmin rzymski, ostra papryka
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki + oliwa
Wszystkie składniki blendujemy, zaczynając od zmiksowania tahini z czosnkiem i sokiem z cytryny, następnie dodajemy jogurt. Przekładamy do miseczki, posypujemy natką i skrapiamy oliwą.





Smacznego :)









2 komentarze:

  1. sama byłam przez kilka lat wege. niestety zdrowie (a raczej jego brak) zmusiło mnie do zmiany diety. Ale nawet teraz mięso może dla mnie nie istnieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, wiadomo. Zdrowie najważniejsze. Dużo zdrowia w takim razie!

      Usuń

Copyright © Słodko mi , Blogger