5 stycznia 2016

BABECZKI BROWNIES Z OREO I MASŁEM ORZECHOWYM



Z pewnością przypadną miłośnikom masła orzechowego, do których bez dwóch zdań zaliczam się ja! Mogłabym zajadać masło orzechowe łyżkami. Oreo tez lubię, nie mówiąc już o brownies :) Połączenie tych składników jest bardzo ciekawe i jestem pewna, że i Wam przypadnie do gustu. Przepis znalazłam na foodcooklove.pl. Z góry przepraszam za nie najlepszą jakość zdjęć ale babeczki serwowałam na pierwszych urodzinach mojego synka i zdjęcia robiłam w pośpiechu już przy gościach gdy się ściemniało.


Składniki na 10 sztuk:
  • 20 ciasteczek Oreo
  •  masło orzechowe 
Brownies:
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 100g masła
  • 2 jajka
  • 180g cukru (my daliśmy 150g)
  • 100g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
(Przepis na brownies pochodzi z przepisu Doroty Świątkowskiej (mojewypieki.com)).

Wykonanie:
Przygotowujemy papierowe formy do babeczek. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni C, funkcja góra dół.

Brownies: masło i czekoladę ogrzewamy na małym ogniu, aż do rozpuszczenia. Lekko studzimy. Następnie, masę czekoladowo-maślaną oraz pozostałe składniki przekładamy do miksera  i miksujemy aż do połączenia składników.
Na spód papierowych muffinek układamy po jednym ciastku Oreo, smarujemy obficie masłem orzechowym, przykrywamy kolejnym ciastkiem i znów smarujemy masłem orzechowym. Zalewamy ciastem – dokładnie po bokach i na wierzchu. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 20 minut
(moje trochę za bardzo się przypiekły, więc następnym razem będę piekła ok 17 minut).
Najlepiej podawać przekrojone na pół :)

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger