16 kwietnia 2019

TARTA ZE SZPARAGAMI I POMIDORKAMI KOKTAJLOWYMI



Cześć kochani, ja jak zwykle w niedoczasie.  Z przepisami wielkanocnymi dla Was jestem na bakier. Nie wiem jak robią to inni blogerzy. Ja zawsze jestem do tyłu. Możliwe, że dlatego, iż większość dnia zajmuje mi jednak praca zawodowa i bycie mamą. Tak bardzo chciałabym mieć więcej czasu na blogowanie i zajęcie się tym na poważnie, nie z doskoku.  Zaraz utworzę przynajmniej zakładkę "Wielkanoc", żeby łatwiej Wam się było dokopać do przepisów na tę właśnie okoliczność z zeszłych lat. A może taką tartą zaskoczycie gości? Według mnie warto. 



Składniki na ciasto:
  • 150g mąki pszennej
  •  120g masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli

Składniki na nadzienie:
  • 500g zielonych szparagów
  •  zielona cebulka (dymka)
  • 100g creme fraiche kupnego lub dmowej roboty
  • 2 jajka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • pomidorki koktajlowe
  • sól ziołowa, sól, pieprz
Składniki na  krem fraiche:
  •  200g słodkiej śmietany 30- 36%
  • 2 łyżki maślanki
Uwaga!: Krem fraiche trzeba przygotować odpowiednio wcześniej.

Sposób przygotowania:

Krem fraiche:
Śmietanę wlewamy do słoika. Dodajemy do niej maślankę i mieszamy. Słoik zakręcamy i pozostawiamy w ciepłym miejscu (najlepiej w temperaturze ok. 25°C) na ok. 24- 36 godzin, aż całość zgęstnieje. (Konsystencja śmietany zmieni się z płynnej na kremową i zrobi się lekko kwaskowata).
Gotowy creme fraiche wstawiamy do lodówki na co najmniej noc przed pierwszym użyciem, żeby jeszcze bardziej zgęstniał.
Można go przechowywać w lodówce przez 1- 2 tygodni.

Tarta:
Zagniatamy wszystkie składniki na ciasto. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i wstawiamy do lodówki na 30 minut.
Szparagi myjemy i odłamujemy końcówki. Gotujemy w osolonej wodzie przez 10 minut i dobrze odcedzamy.
Cebulkę drobno kroimy. Pomidorki myjemy, suszymy i kroimy na pół.
Creme fraiche mieszamy z jajkami, mąką, solą ziołową i pieprzem.
Formę na tartę smarujemy masłem. Wyklejamy ją ciastem wysoko po brzegi. Ciasto posypujemy cebulką. Układamy na niej szparagi i pomidorki. Całość zalewamy śmietaną z jajkami. Pieczemy w temperaturze 180°C przez ok. 40 minut, na złoty kolor.

Smacznego ;)
Przepis znalazłam na www.kuchnia-domowa.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Słodko mi , Blogger